Bra prioritering!

Idag så presenterade Jan Björklund ett förslag om en satsning på elevhälsan, 650 miljoner ska satsas 2012 och 2013 om regeringen blir omvald. Detta ska ge 730 nya anställda som hjälper och stöder elever och avlastar lärare så att de har mer tid och kraft för undervisningen.

Vi behöver en regering som satsar mer på elevhälsan, och Folkpartiet har redan gjort en satsning på att öka antalet kuratorer på Sveriges skolor, men problemen kring att fler och fler mår dåligt i skolan är verkligen ett problem. Därför är denna extra satsning precis vad som behövs.

Vidare lovar Folkpartiet och Jan Björklund höjda studiemedel, vilket verkligen behövs. Som vanligt är det mycket prat från vänstersidan men när de satt vid makten hände ingenting. Om Folkpartiet och regeringen får fortsatt förtroende kommer studiemedlen att höjas med 500 kr. Det behövs verkligen, och det är helt rätt prioritering!

4 svar to “Bra prioritering!”

  1. Det bör betonas att höjningen i princip bara är en höjning av lånedelen – alltså pengar som ska betalas tillbaka med ränta. Det tycker inte jag är särskilt generöst alls. Jag tycker istället att man ska uppmuntra studenter att klasa sig UTAN lån. Själv har jag redan möjlighet att ta ut merkostnadslån men utnyttjar den inte just för att jag inte vill ha höga studieskulder i onödan. Jag skulle för egen del inte utnyttja de här 500 kronorna heller eftersom det är just ett lån som snabbt växer.

    Elevhälsan hade jag missat. Det låter faktiskt som ett bra förslag.

  2. […] skola med arbetsro. Media: DN 1,2, Expressen, SvD, SVT. Jan Björklunds nyhetsbrev. Per Altenberg, Christoffer Fagerberg bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politik, skola, elevhälsa, […]

  3. […] mer på: DN, Agneta, Pär, Carl, Christoffer, Per, Anna, Lundagården. Dela/Bokmärk Categories: Folkpartiet Liberalerna, Min politik […]

Kommentera

