Dags att gå till vallokalen

Nu ska jag gå iväg till vallokalen! Först ska jag dela ut valsedlar och sedan själv rösta. I år blir det Birgitta Ohlsson till riksdagen. Birgitta kämpar alltid för de mest utsatta, hon kämpar för ett högt bistånd och för alla människors lika värde. Hon har som EU-minister varit tuff mot EU-länder som behandlar romer eller andra minoriteter illa. Hon är en otrolig förebild för alla liberaler runt om i Sverige och Europa!

Till kommunen kommer jag rösta på Linda Nordlund, hon kämpar för mer stöd och hjälp för de som hamnar efter i skolan och för fler utmaningar för de som har lätt för sig. Hon bryr sig om vårt välbefinnande och vår integritet (nej tack till övervakningskameror i alla hörn). Därför röstar jag på Linda!

Till landstinget hoppas jag på ditt förtroende, vill du se mer spårtrafik i Stockholm, bevara vårdvalet så att alla ska ha rätt att välja vilken läkare de vill gå till, rösta gärna på mig.

Men det viktigaste av allt: Gå och rösta, och rösta på Folkpartiet!

Kommentera

